לגלרית התמונות |
English
|
מידע בסיסי
|
דגם |
אנגליה E93 A |
יצור בשנים |
1939-1953 |
מועד יצור (של המכונית שלי) |
1945 |
סוג |
שתי דלתות סלון |
מנוע |
4 צילינדרים בטור, שסתומים צידיים |
נפח |
1172 סמ"ק |
הילוכים |
3 + אחורי |
הספק |
30.1 כ"ס לבלימה (10 כ"ס) |
מהירות מקסימלית |
98 קמ"ש |
ייצור |
379,339 יחידות | |
|
הסטוריה של הדגם
הדגם הוכרז לראשונה בשנת 1938 כעיצוב חדש של דגם "10", אבל לאחר מלחמת העולם השנייה היה זמין רק בדגמי 4 דלתות. מבחר הצבעים לדגם הורחב רק משנת 1948 (עד אז היה בשחור וכחול כהה בלבד), ומכסה מנוע וגריל קדמי חדשים עם פנסים שונים משנת 1949. דגמים מאוחרים יותר (משנת 1949 ואילך) היו עם לוח שעונים מרכזי, ולכן ניתן לטעות בזיהויים כדגמי 1948-54
פורד בריטניה (Ford Motor Co. UK)
פורד בריטניה הוקמה ב1912- במנצ'סטר. חברה זו ייצרה בתחילת הדרך את דגם T עד שנת 1932 היו כל הפורדים מתוצרת בריטניה בצד ימין. ב- 1932 הועבר המיפעל לדגנהם ליד לונדון ושם התחיל היצור של דגם Y (ה"אבא של האנגליה והפיסטה"). לתקופת - מה היה דגם Y המכונית הזולה באנגליה ומחירה היה כ - 100 פאונד. אחרי ה Y -בא ה" NET-C" שהפך להיות ה"פריפקט". מאוחר יותר קיבל דגם "8" את השם "אנגליה". דגמים רבים יוצרו בברטניה, אך בישראל היכרנו בעיקר את ה"אנגליה" ואת ה"פריפקט" בגרסאות שונות, ומי לא זוכר אחר - כך את הקונסול והקורטינה! גם מכונית הספורט מדגם פורד קאפרי (שיצאה לראשונה ב - 1961) הגיעה במספרים קטנים לישראל מסוף שנות ה - 60 והיתה גורם קינאה לא קטן. פורד אסקורט יצאה ב - 1968 והיא יוצרה זמן מה גם בארץ בנצרת.
תודה: לאמנון אירמאי ( מועדון החמש ) עבור איסוף החומר ! ! !
|